Hız, kalite ya da fiyat; değişiklik sebebi ne olursa olsun internet abonesi olarak hizmet aldığımız yeri herhangi bir açıklama yapmadan değiştirme hakkımız var. Bunu yaparken aboneliğimizi iptal ettirmek genelde ilk hamlemiz oluyor. Bunu yapmayın! Operatör değiştirecekseniz mevcut aboneliğinizi iptal ettirmeyin.
Neden? Port kaybetmek nedir? Bir an evvel ayrılmak istiyorsunuz, doğal bir durum ancak siz aboneliği uğraşıp iptal ettirdiğinizde portunuz boşa çıkıyor. Port dediğimiz şey kısıtlı sayıda var, yani hiçbir bölgede sonsuz abone sayısı desteklenmiyor. Sizin bölgenizde de port kalmadığı için abonelik alamayan biri, siz aboneliğinizi iptal ettirdiğinizde sizin eski portunuzu alabilir. Yeni internet başvurusu yaptığınızda farklı operatör, aynı portu kullanıyorsa size port kalmayabilir. E ne olacak? İnternetsiz bir şekilde port açılmasını bekleyeceksiniz. Yani büyük dert, oysa bu durumda kalmadan operatör değiştirmeniz mümkün.
Geçiş İşlemini Nasıl Yapmak Gerekiyor?
Şimdi port kaybetmeden RüzgarNet geçiş kısmına geliyoruz.
Mevcut internet aboneliğinizi kapatmıyorsunuz. Doğrudan RüzgarNet’i arıyorsunuz, kimlik bilgilerinizi, internet hizmeti alacağınız yerin adresini ve mevcut operatördeki hizmet numaranızı veriyorsunuz.
Bu sayede port kaybı riski olmadan ve beklemeden, çok kısa sürede operatör değiştiriyorsunuz. Hem internetsiz ara bir zaman kaybı olmuyor, hem de portunuzu boşa çıkartmadan nakil işlemini RüzgarNet sizin için hallediyor.
xDSL Hizmet Numarası Nasıl Öğrenilir?
İşin tek zorlanılan kısmı hizmet numarasını bulmak. Kimi operatör buna devre numarası, kimisi xDSL numarası yazıyor, kimisi faturanın üzerine bunu kayık baskı ile ne olduğu anlaşılmayacak şekilde veriyor. 17, 18 ya da 88 ile başlayan 10 haneli bir numara arıyoruz faturada.
Fatura yoksa cebinize gelen SMS’lere bakmak ne yazık ki genelde işe yaramıyor zira oraya sizin abone numaranız ya da abonelik numaranız yazılı oluyor. Müşteri hizmetlerini arayıp Hizmet xDSL ya da devre numaramı öğrenmek istiyorum diye sorabilirsiniz, operatör size bu bilgiyi istediğinizde iletmek zorunda.
Mevcut İnternet Aboneliklerinizi Nasıl Öğrenirsiniz?
Üzerinizde ne hat var bunu dahi unuttuysanız öğrenmenin kolay yolu: https://www.turkiye.gov.tr/btk-sabit-hat-sorgulama sayfasından yani eDevlet portalı üzerinden bakmak.
Zaten burayı üzerinize abonelik vb. kalmış mı diye arada bir kontrol etmek gerekiyor. Şahsen kimseyle telefonda konuşmadan, vakit kaybetmeden buradan kontrol etmeyi ve xdsl numarasını da buradan öğrenebilmeyi isterdim. Ancak ne yazık ki şimdilik sadece abonelik bilgileri burada bulunuyor. Özel ve tüzel kişi olarak hem şahsi, hem şirket aboneliklerini kontrol edebilirsiniz.
Yeni Operatörünüze Geçiş Ne Kadar Sürecek?
Bu numarayı ilettiğinizde işlemleriniz port kaybı riski olmadan yürüyor, geçiş ve kurulum adımları çok daha hızlı tamamlanıyor. Hatta genelde bu şekilde geçiş yapanların işi, abonelik iptali için çağrı merkeziyle uzun uzun konuşmaktan daha kısa sürüyor. Yahu konuşmakta ne var derseniz, resmi işlemler için çok uzayıp giden konuşmaları sevmiyorum. Neden bırakıyorsunuz, neden geçiyorsunuz gibi sorularla sorguya çekilme hissini yaşamaktansa bu şekilde geçmek bana çok daha kolay geliyor.
“Geçiş talebinizi eski servis sağlayıcınıza sizi hiç uğraştırmadan iş emri olarak biz gönderiyoruz. Maksimum 48 saat içerisinde geçiş işlemleriniz tamamlanacaktır. İşlemler tamamlandıktan sonra size, modem kullanıcı bilgileriniz SMS ve e-mail olarak göndereceğiz.”
Gördüğünüz üzere geçiş konuşmasını siz değil RüzgarNet yapıyor, bence işin en güzel kısmı burada. Yeni internet servis sağlayıcınız hayırlı uğurlu olsun.
Bu bilgi sizin ya da bir yakınınızın port kaybetmeden geçişini sağladıysa, değiştirme süresini kısalttıysa ve işlemleri kolaylaştırdıysa amacına ulaşmış demektir, izlediğiniz için teşekkürler, işine yarayacak dostlarınızla makalemizi ve videomuzu paylaşmayı ihmal etmeyin.